BOKA DITT EVENT PÅ TRAVSKOLAN

Boka din häst upplevelse på Travskolan!

Aktiviteter och upplevelser finns att boka för barn, ungdomar och vuxna.

Vi erbjuder företag och privatpersoner roliga aktiviteter och event på Travskolan. Vi skräddar syr ditt event så det passar era önskemål!

Det vi erbjuder är:

Tandem Upplevelse – Som på bilden nedan så kör du häst tillsammans med en rutinerad kusk på travbanan. Du får även vara med att förbereda hästen innan och ta hand om den efteråt om man vill.
950 kr/person. Max 4 personer per event. Eventet tar mellan 1-2h.

Ponnyrace. Här tar vi in dem små ponnykrafterna. Här finns två olika upplägg, Ponnyrace på Tävlingsbana delar in er i lag där ni kör mot varandra på tävlingsbanan med försök och final race. Eventet pågår upp till 2h. Ponnyrace konbana här delar vi in er i lag där ni kör en manöverbana på tid. Eventet pågår upp till 2 h.

Barnkalas – Det fartfyllda drömkalaset hittar du på Travskolan! Här kan du skräddarsy ditt eget drömkalas, blanda mellan olika aktiviteter, lekar och önskemål så skapar vi ett fartfyllt äventyr tillsammans med våra fyrbenta vänner, hästarna. Kalasen pågår mellan 1-2h.

3 eller 5 kamp med ponnyrace – Här har vi lite olika grenar som kan variera med "Bäst i test" tema. Ex. ”rätt sak på rätt plats” där ni får travutrustning som ni i lagen ska försöka lista ut vars dem ska sitta på hästen eller ponnyn. ”Spånmonstret” här letar man med en väldigt begränsat synfält saker hästen har tappat borta i sin box. ”Sulkyrace” där ni i lagen skjutsar varandra genom en kon bana, men den som springer och drar är blind så det gäller att samarbeta. m.m. Ponnyracet utgår från en konbana där ni i lagen ska försöka vara så snabba som möjligt. Eventet pågår mellan 2-3h.

Pris beror på antal deltagare, aktivitet och önskemål – vänligen kontakta travskola@skelleftea.travsport.se för vidare information.

- Ponnyrace (Bilden ovan)

- Tandem upplevelse

travskola@skelleftea.travsport.se