Travfonden - Sundbyholmstravet

För dig som inte har den ekonomiska möjligheten att ha ett fritidsintresse som omfattar hästar och en kurs på travskolan, finns nu chansen här!
Ansökan är nu öppen!

Vi på Sundbyholm har en bra travskola med härlig gemenskap, snälla trygga hästar och välutbildade instruktörer. Vår ambition är att få fler intresserade av vår fantastiska sport och av hästar. Kan vi tillsammans hjälpa någon att få en bättre vardag så vore vi glada.

Travfonden är vårt sätt  att bidra och ge personer som inte har en ekonomisk möjlighet att umgås med hästar och prova på vår sport.

Hästarna hjälper till att minska depression, ger dig mer tålamod, är en plattform för integration och mycket tyder på att hästarna ger oss en högre grad av känslomässigt mående.

Genom att ansöka till en plats i fonden har du också möjligheten att få en plats i travskolan. Fonden är öppen för både barn och vuxna.

Start med löpande intag under terminen under årets första del, därefter främst vid terminsstart i augusti/september.

Fyll i dina uppgifter nedan och motivera varför du vill ha en plats i Travfonden.

Varför gör vi detta?
Sundbyholm gör vad vi kan för att bidra till ett bättre samhälle med mer inkludering och välmående. Genom att ge plats till människor på vår travskola så hoppas vi kunna bidra till glädje och en meningsfylld tillvaro.

Ett stort tack till Sundbyholms Platsutveckling som stöttar oss i detta projekt. Skicka in din ansökan redan i dag!

Vid frågor: travskola@sundbyholm.travsport.se

Travfonden - Sundbyholmstravet

Har du gått på travskola tidigare?

Sundbyholm platsutveckling.jpg

travskola@sundbyholm.travsport.se