Välkommen till Gotlands Travskola

Gotlands Travskola erbjuder utbildningar och aktiviteter inom häst- och travsport för alla åldrar och kunskapsnivåer. Nybörjare kan prova på travsporten och lära sig grunderna och för redan aktiva finns möjlighet till fördjupning. Vi har bland annat licenskurser för dig som vill ta monté- och körlicens, b-tränarlicens eller ponnylicens.

I vårt stall på Visbytravets anläggning har vi just nu två varmblod och nio ponnys (shettisar och gotlandsruss) som går i vår verksamhet.
Missa inte att vi även börjat med lättare ridkurser! Se här: länk till ridkurs sidan

Vår travskola med stall och paddock finns inne på Visbytravet, en aktiv stallbacke.

Under kurser finns information om de kurser och aktiviteter som är aktuella just nu. Har du andra önskemål får du gärna kontakta oss.
Här har vi
bra träningsmöjligheter året runt i form av en sandvolt med belysning, skogsslinga, en rakbana och så självklart rundbanan (den stora tävlingsbanan) med tillhörande innerbana med belysning.
Som ytterligare ett alternativ kan man köra eller rida på andra sidan vägen, där den gamla järnvägsbanken fortfarande finns kvar. Ca 500 m raksträcka att köra på.

Travskolan är travsportens utbildningscentrum och är kvalitetssäkrad av Svensk Travsport. Detta innebär att hästar, ledare, anläggning och utrustning håller en god standard. Våra duktiga ledare är utbildade av Svensk Travsport.

Välkommen till Visbytravet och travsporten på Gotland!

För frågor och intresseanmälan gällande travskolan maila  travskola@visby.travsport.se

För frågor och intresseanmälan gällande licenskurser maila licens@visby.travsport.se

travskola@visby.travsport.se