Vanliga frågor och svar

Vi anpassar upplägget efter dina önskemål. Av erfarenhet är mötet med hästen och dess rutiner ett mycket viktigt inslag. Körning är också en självklar del. Du kan kombinera aktiviteterna med mat och dryck om så önskas.
Kontakta oss på info@visby.travsport.se så sätter vi ihop ett anpassat paket till er.

Travskolans kurser kostar allt från 600kronor och uppåt. Kolla på respektive kurs så ser du vad den specifika kursen kostar. Varje lektionstillfälle pågår oftast i två timmar.

Under en privatlektion spenderar vi tiden efter dina önskemål. En perfekt chans till förkovring i din egen takt. Privatlektionen kan bokas både med ponny eller varmblod.

Kontakta travskoleansvarig om du har frågor gällande innehållet på din faktura.

travskola@visby.travsport.se

Telefon: 0704 - 86 57 35

Vi har verksamhet från det att du fyllt 6 år. Det fantastiska med travsporten är att den passar alla oavsett ålder. Det är heller aldrig för sent att börja.

Vi har ett brett utbud av kurser och det kan ibland te sig lite lurigt att veta vilken kurs som passar. Vi rekommenderar att läser mer under våra olika kurser och eller kontaktar oss så guidar vi dig rätt.

Till vissa kurser krävs förkunskaper. För att börja med trav krävs dock inga förkunskaper.

Travskolan erhåller all nödvändig skyddsutrustning i form av hjälm och skyddsväst. Oömma kläder efter väderlek rekommenderas.

travskola@visby.travsport.se