Evenemang på travskolan

Dalatravets båda travskolor anordnar event och aktiviteter för företag, möhippor, svensexor eller födelsedagskalas med ponny och stor häst. Att köra häst är en häftig upplevelse, där du får känna på kraften, farten och känslan av att sitta bakom en 500-kilos häst med full kontroll över tömmarna.

Våra event är väldigt uppskattade! Vi syr ihop aktiviteten efter era önskemål!

Tandemvagn

Du sitter bakom en stor häst i en specialvagn, där du sitter som i en riktig sulky, men med en hjälpkusk bakom dig, och får känna på farten i tävlingsmässigt tempo. Du kör före tävlingarna på travbanan tillsammans med de ”riktiga” kuskarna och får verkligen känna på atmosfären!
I priset ingår entré, travprogram och en guidad tur på stallbacken.
Varför inte avsluta kvällen på restaurangen och se tävlingarna?

Pris för tandemvagns körning:
Vanliga tävlingsdagar eller tävlingsfri dag: 1100 kr.
På V75, midsommartravet i Rättvik och midnattstravet i Romme: 1500 kr.

Tävla med ponnyerna

Perfekt för gruppen som vill ha en kul och annorlunda aktivitet! Ni kör själva våra ponnyer och tävlar i en slalomstafett lagvis eller individuellt. Alla får köra, och under tiden hejar de andra på . Det brukar bli fart och fläkt, och det är omöjligt att säga på förhand vem som kommer att vinna!

Pris för egen ponnytävling:

300 kr/person vid 6-7 personer
250 kr/person vid 8-12 personer
225 kr/person vid 13 personer eller flera
Färre än 6 personer: 1800 kr

Barnkalas

Vi har alla möjligheter att anordna ett barnkalas som inte glöms bort på lång tid framöver!
På våra barnkalas brukar vi pyssla med ponnyerna, köra/rida och såklart fika och öppna paket! Vi har två olika prisklasser för att kunna anpassa efter önskemål. Födelsedagsbarnet får en mindre present från travskolan.

Pris för barnkalas:
Alt. 1: 200 kr/barn, inkluderar glass, bullar och saft, två timmar med pyssel och körning/ridning.
Alt. 2: 160 kr/barn, ta med eget fika. Två timmar med pyssel och körning/ridning.
Minst 6 barn/1200 kr inlusive fika eller 7 barn/1120 kronor utan fika.

travskola@rattvik.travsport.se