Evenemang på Tingsryd Travskola

Tandemkörning

Prova på att köra stor häst i våra dubbelsulkys. Här får du chansen att kom nära hästen och uppleva farten på banan. Du får hjälpa till att fixa iordning och sela hästen. Värma upp och köra ett snabbare varv på milebanan. Den perfekta födelsedagspresenten eller överraskningen för mamma, pappa, bästa kompisen eller varför inte till möhippan eller svensexan.

Pris 500kr

Tandemkörning- jippolopp max 4 deltagare

Vi kör stora travhästar i en uppvärmning + ett lättare snabbjobb 1609m med lite snabbare avslutning där kuskarna får tävla emot varandra.

Pris 1000kr/person

Privatlektion

Vi skräddarsyr upplägget för varje person efter önskemål och kunskaper. Det kan vara första mötet med en häst, fördjupning i körning, hästskötsel m.m. Vi har 1 timme eller 2 timmars lektion.

Pris 1 timme 300kr, 2 timmar 500kr

Ponnykörning med konbanerace max 25 deltagare

Hela gruppen deltar och vi använder oss av våra trygga ponnyer. Tävlingsmoment kan variera. Här sätter man simultankapaciteten på prov: Det gäller att inte putta ner körkonerna samtidigt som man håller farten uppe. Den som kör snyggast och fortast vinner!

Grundavgift 1500:- upp till 6 deltagare, är ni fler än 6 personer gäller+150kr/person (+moms för företag)

Barnkalas max 15 deltagare

Barnkalas på travskolan med aktiviteter enligt önskemål. Under två timmar får barnen pyssla och gosa med hästarna, åka med på en liten tur med häst och vagn och leka roliga lekar. Allt styrs upp efter era önskemål. Ledare finns på plats och tar väl hand om gruppen. Hjälm och säkerhetsväst finns att låna på travskolan. Tårta samt godispåse till varje barn ingår

Grundavgift 300kr samt 150 kr/barn

Kontakta travskolan för att ta reda på mer och boka något av evenemangen, travskola@tingsryd.travsport.se.

travskola@tingsryd.travsport.se