Om travskolan

Välkommen till Karlshamn travskola som är belägen strax utanför Karlshamn i Asarum. Travskolan är en filial till Tingsrydtravet och bedriver ett reducerat antal kurser.

Karlshamnstravet

Karlshamnstravet är en mysig travbana som anordnar sitt traditionella sommartrav en gång om året med travtävlingar. Det som gör banan speciell är att publikplats befinner sig på innerplan som i övriga fall alltid är längs med travbanornas upplopp. Banan mäter 800 meter och har doserade kurvor. Det finns även en körplan där vi kör konbana och andra aktiviteter.

Travskolan

Karlshamn erbjuder ett reducerat antal kurser. Om man vill gå en mer avancerad kurs hänvisar travskolan dig vidare till Tingsryd och Kalmar travskola som är de närmaste travskolorna.

Hästar på travskolan

Karlshamnstravskola har sex ponnyer uppstallade på anläggningen. Två gotlandsruss och fyra shetlandsponnyer.