Evenemang på Kalmar travskola

Utöver den vardagliga kursverksamheten på travskolan erbjuder vi andra evenemang så som privatlektioner, tandemkörningar, körning med vår vagn för funktionsnedsatta och andra aktiviteter. På denna sida hittar du uppdaterad information om vad vi erbjuder för tillfället.

Privatlektioner:

Nu finns möjlighet att boka privatlektioner på vardagar! De hålls i mån av plats måndag-fredag kl. 7-16 och tider bokas via maria.carlsson@kalmar.travsport.se eller 070-753 01 53.

Privatlektion enstaka 750 kr

Privatlektion paket om 3 st 2000 kr
Privatlektion paket om 7 st 4400 kr
Privatlektion paket om 15 st 9650 kr

Prova på trav, gruppaktivitet:

En gruppaktivitet som är perfekt för arbetslaget, kollegorna eller kompisgänget!
Deltagarna får prova på att sköta, sela och köra ponnyer på körplanen. Där blir det en lektion i att styra runt koner och kunna stanna ponnyn. Vi prova också på att köra stora hästar tillsammans med en ledare på vår motionsslinga.

Aktiviteteten tar ca 2 timmar och inga förkunskaper krävs.
Pris 2500 kr ex moms, 6% för 8-12 personer. Vid fler än 12 personer tillkommer 200 kr/bokad person.

Välkommen med din bokning maria.carlsson@kalmar.travsport.se

Tandemkörningar:

Du får tillsammans med en erfaren kusk prova på hur det är att köra ett heat på tävlingsbanan. Inga förkunskaper krävs, räkna med att aktiviteten tar ca 1 timma. En perfekt present till någon som ska uppmärksammas!

Pris per person: Tävlingsdagar 950 kr se datum (V75 den 26 juni 1500kr) boka här: Tandemkörning (travskola.se)

Andra dagar bokas efter överenskommelse, pris 750 kr. För större sällskap begär pris kontakta  maria.carlsson@kalmar.travsport.se eller 070-7530153

tandemkörning

Körning med vår funktionsanpassade vagn:

Vi har en specialbyggvagn så även du som har svårt att ta dig i en vanlig vagn också kan köra häst. I vagnen är det enkelt att ta upp en rullstol.

För pris och bokning maria.carlsson@kalmar.travsport.se

Barnkalas:

I mån av tid kan vi vara en del av ditt barns födelsedagskalas. Vi ordnar 1,5 timmas hästaktivitet med körning och hästpyssel i stallet. Ni står själva för ev fika eller annan förtäring.

Pris 1200kr för upp till 6 barn, därefter 150 kr/bokat barn, moms 6% tillkommer.

travskola@kalmar.travsport.se