Södra Hälsinglands Travsällskap bildades redan 1951 genom sammanslagning av
​​​​​​​Bollnäsortens Travklubb med Travklubben i Ovanåker. I Travsällskapets regi drivs även sedan 1995 en bred och omfattande ungdomsverksamhet i Travskolan.

Här på Bollnäs travskola hittar du kurser för alla åldersgrupper och målgrupper, oavsett om du är rutinerad hästmänniska eller nybörjare är du alltid välkommen till travskolan.

Bollnäs travskola ligger på travbanans stallbacke och i stallet bor trygga, snälla och bra travhästar i olika storlekar.

Varmt välkommen och boka kurs hos oss och hör gärna av dig vid frågor eller funderingar!

Praktisk info om travskolan:

Travskolan ligger på travbanans stallbacke, sväng vänster innanför grindarna kör rakt fram mot hagarna där ligger stall 20 på vänster sida ”Travskolan”

Parkering utanför stallet, utom tävlingsdagar då vi hänvisar till parkeringar utanför stallbacken.

Hos oss kan du låna hjälm och säkerhetsväst. Vi rekommenderar oömma kläder och skor anpassade efter väder. Om man glömt regnkläder/vinterkläder har vi några uppsättningar att låna ut i storlekar från barn och upp till vuxenstorlekar.

Vi har terminslånga kurser vår och höst från 6 år och upp till vuxenkurser, på olika nivåer. Kortare specialkurser med olika teman. Vi har läger med eller utan övernattning alla lov. Dessutom tar vi emot grupper för event, till exempel företagsaktiviteter, skolor, fritids, möhippor, födelsedagsfirande. Vi anordnar tandemvagnskörning och barnkalas efter kundens önskemål.

Travresturangen by ” Kitchen ”

travskola@bollnas.travsport.se