Om Åmål travskola

Varmt välkommen till Åmåls travskola!

Travskolan befinner sig i egna lokaler precis innanför entrén på stallbacken. Travskolan förfogar över ett eget stall med 8 boxar, anpassade för de ponnyer som finns i verksamheten. Vi har två shetlandsponnyer, fyra gotlandsruss och ett kallblod.

Sedan hösten 2013 är också vår Travskola kvalitetssäkrad av Svensk Travsport, vilket vi är mycket stolta över och Travskolans drivs av Dalslands Travsällskap och har idag ca 35 elever i veckan.

knatte_selar.jpg

Travskolan skall vara en plats för alla, oavsett olikheter. Där vi kan vara tillsammans och umgås med våra hästar på ett utvecklande och roligt sätt.

Vår ambition är att ständigt utvecka vår kompetens och vårt sätt att arbeta.

Med Travskolan vill vi:

• Lära barn, ungdomar och vuxna om hästar och travsport på ett säkert sätt.
  • Ge våra deltagare en meningsfull fritid och en god grund att stå på inför en fortsatt karriär inom travsporten.
  • Skapa en gemenskap och ”vi-känsla” för våra deltagare.
  • Skapa nya kurser efter behov – det måste alltid finnas en fortsättning.

Kurser startar vid behov och för alla åldrar från 3 år till vuxen.

Första lektionen alltid gratis!

Följ oss på sociala medier!

För mer information kontakta:

Linnea Åhl
linnea.ahl@amal.travsport.se