Om oss

Vi lär ut inom häst och trav! Vi har kurser får alla åldrar och alla kunskapsnivåer.

Travskolorna finns till för att lära ut häst och travkunskap. Vi ska rekrytera nya personer till sporten och vi ska jobba för att behålla de aktiva och kunna bevara en fin sport.

Vi genomför i huvudsak kurser för barn, unga och vuxna. Alla ska vara och känna sig välkomna hos oss. Det finns kurser för både nybörjare och mer erfarna, man kan aldrig bli fullärd i travsporten!

Hos oss jobbar ett gäng utbildade ledare som håller i kurserna och andra aktiviteter. Deras kollegor är våra fyrbenta kompisar som finns i alla möjliga storlekar. I vår travskola finns både Shetlandsponnyer, Gotlandsruss och Varmblod. Mer om dessa hästar finns under fliken ”Våra hästar”.

På vår anläggning Östersundstravet har vi tillgång till fina körbanor, ett stort och rymligt stall, körplan/paddock, kurslokaler och mycket mer.

En vanlig kurs på travskolan innehåller både hästhantering och oftast körning. Tillfällena är mellan 1–2 timmar och kurserna går terminsvis. Däremot finns det ofta plats för någon prova-på om man inte känner att man vill anmäla sig till en hel terminskurs direkt. Är man intresserad av att börja travskola så hör man av sig till mailen: travskola@ostersund.travsport.se.

Vi har en rad andra aktiviteter så som tandemkörningar, kalas, tävling mm. Vi tar även emot förfrågningar om event där vi har möjlighet att skräddarsy efter önskemål. Kanske en lunch på vår restaurang Spiltas och sedan träffas i stallet för ett ponnyrace? Eller bara umgås tillsammans med hästar och prova på körning? Välkommen med din förfrågan!

Här finner ni många bra frågor och svar Frågor och svar (travskola.se)

Har ni vidare funderingar så tveka inte att kontakta oss.

Facebook: Travskolan Östersundstravet

Instragram: travskolanosd