Sommarens tävlingsår

Hösten har anlänt och sommarens alla stunder är nu förbi. Travskolans hästar har med det sagt gjort sina sista tävlingar för år 2023.

Alert har gjort oss påmind om att åldern är bara en siffra, han har sett lysande ut och med hjälp av sina toppkuskar har han nästan levererat varje gång. Även fast prispallen inte säger så mycket så kan vi från sidan vara väldigt nöjd över vår ”gubbe”

Oliwer som avstått från tävling i fem år, har denna sommar fått återta sina travskor. Två tävlingar har hunnits med och han visar att han är en ärlig ponny som gör sitt bästa. Vi väntar med spänning vad nästa säsong kan erbjuda.

Däremot vår lilla lilla kille Oliver II AKA Ferdinand tycker att han gjort sitt på en tävlingbana och det kan vi väl inte annat än hålla med om. Han får göra det han är bäst på i stället: fostra nya kuskar på nybörjarnivå!

Travskolans skötare Lilly, Alice och Mira har gjort en  fantastisk prestation  på och utanför banan. De har utvecklats massor under detta år och vi ser fram emot även att få se de under 2024 tävlingsår. Vi får inte heller glömma och nämna skötarna Julia, Ellen, Angelica och Meja som också är med på denna resa. Tillsammans är bäst!

Publicerad torsdag 21 september 2023. travskola@boden.travsport.se