Hästnära upplevelser

Här finns fler möjligheter till att komma nära våra fantastiska hästar under olika former som privatperson eller med ditt företag. Vi arrangerar fartupplevelsen "Köra Häst" med tandemkörning, stafettkörning med ponnyer eller barnkalas.
På denna sida hittar du uppdaterad information om vad vi erbjuder för tillfället.

Köra travhäst - Detta kan vara bland det häftigaste du har varit med om!

Upplev hur det känns att vara travkusk på Jägersro under en tävlingsdag. Tillsammans med en duktig instruktör sitter du upp bakom en travhäst i en tandemvagn och kör på tävlingsbanan. Vi ses ett par timmar innan första start och vi beräknas vara klara efter 1 - 1,5 tim beroende på hur många som ska köra.
Du kan boka som privatperson eller företag.
Pris 1 195:-/person en tävlingskväll ( 1 395:-/ person vid V75).
Vid 7 st eller fler deltagare 995:- / person (kontakta nedanstående för bokning om ni är fler än 6 personer annars kan du lätt boka via länken nedan).

BOKA HÄR

Köra ponny

Att köra ponny i en klurig konbana är en rolig aktivitet om man är fler deltagare och vill tävla mot varandra. Våra duktiga instruktörer är hela tiden med och ser till att upplevelsen blir både annorlunda, rolig och minnesvärd.Varaktigheten för aktivteten skiljer sig något från ca 1,5-2 timmar beroende på upplägg.
Pris 495:- / person inkl moms och försäkring.
Minst antal 5 personer.

Barnkalas

Fira din födelsedag tillsammans med kompisar och hästar, kan det bli bättre? Här får du tillbringa 1,5 timme i stallet med hästarna samt köra på våra ponnyer. Vi startar aktiviteten i stallet och förbereder hästarna för en rolig körstund anpassad till tidigare hästvana tillsammans med våra ledare. Efter körningen blir det åter hästpyssel. Efteråt, om man vill, kan man äta medtagen lunch eller fika i våra lokaler eller utomhus om vädret tillåter.
Pris: 150:- per deltagare, inklusive moms och försäkring:

Bokning och praktisk information

Till alla aktiviteterna möts vi i Travskolans stall, vilket innebär stall nr 9 inne på stallbacken. Om ni kommer med bil, vänligen parkera utanför stallbacken på vår hästägarparkering (vid flaggstängerna). Gå sedan in via "Stallentrén", gå rakt fram och passera två stall på din vänstra sida. Runda sedan stall 11 till vänster och strax därefter finns Travskolans Stall ( mittemot Hästshoppen).

Ni behöver endast klä er efter väderlek och ha på er oömma skor. Resterande utrustning såsom hjälm och annan nödvändig säkerhetsutrustning står vi för.

Alla våra aktiviteter är helt alkoholfria, ingen alkohol får förtäras i eller vid travskolans stall. Alla personer som deltar ska vara nyktra.

Vill du boka eller har frågor kontakta utbildningsansvarig Anna Rogell Tel: 0736-738213 eller anna.rogell@jagersro.travsport.se.

travskola@jagersro.travsport.se