Varmt välkommen till Färjestads Travskola!

Vår Travskola ligger inne på Färjestadstravets stallbacke där vi har tillgång till två stall som är anpassade för våra travskolehästar. I dagsläget har vi tre shetlandsponnyer, två gotlandsruss och ett varmblod. I anslutning till vårt utbildningsstall ligger vår teori lokal.

Vi vill lära ut säker hästhantering, hur vi sköter om hästen i stallet, viktig kunskap om hästen och hör man kör. Vi tycker att alla dessa delar är viktiga så att du får en helhetsbild av livet med hästar och trav.

För oss är det viktigt att skapa en gemenskap så att vi kan glädjas i vår verksamhet tillsammans med hästarna.

Vi erbjuder kurser för alla åldrar samt mycket mer skoj. I rullgardinen till höger kan du läsa mer om vad just vår Travskola erbjuder.

Vi ses!

travskola@farjestad.travsport.se