Prova på Monté

Vi startar nu upp en prova på montékurs för er som är 16år och äldre. Vi kommer att rida på travskolans trygga varmblod. Detta är en kurs för dig med ridvana.

Äntligen!

Som vi längtat efter att kunna dra igång våra vuxenkurser igen. Vi valde ju att pausa alla vuxenkurser i höstas pga pågående covid-19 och den höga smittspridningen. Men nu har vi lite lätt dragit igång igen, men i små grupper där vi kan hålla bra avstånd hela tiden.

Detta firar vi med att vi nu drar igång en prova på kurs för er som är lite sugna på att testa monté och se vad som krävs för att bli en montéryttare! Kursen är på 5 tillfällen * 2 timmar.

Under kursen får deltagarna lära sig om utrustningen som används vid monté, montéhästens träning samt hur en ryttare behöver träna för att orka rida ett lopp. Deltagarna får även lära sig om ryttarens sits och hur den inverkar på hästens rörelser.

För mer info och anmälan klicka här! Begränsat antal platser, så först till kvarn med anmälan.

Publicerad fredag 7 maj 2021. travskola@axevalla.travsport.se