Ådö Säteri, 4 mil från Solvalla, är en gård som har haft travhästar sedan 60-talet. Idag drivs gården av tredje generationen med huvudsaklig inriktning på uppfödning, träning och tävling.

Ådö Säteri ligger på en halvö i Mälaren, med bra körvägar. Till det har vi en 800-meters rundbana och en 700-meters rakbana med tillhörande 100 meter backe. Vi har bedrivit travskola i samarbete med Svensk Travsport sedan nov 2019. Innan dess har vi haft hästkörning som en mycket populär företagsaktivitet sedan 1995.

Hos oss lär du dig de viktigaste grunderna inom travhästkörning. Vi fokuserar på praktiska övningar, och kommer för det mesta sitta bakom en häst. Vi begränsar deltagarantalet till max 3 personer per kurstillfälle, vilket gör att vi maximerar tiden för lektionen.