Ordinarie kurser kör igång denna vecka på Travskolan, så nu är det hög tid att anmäla till fler utbildningar!

• Kampanjkurs. Gå 7 ggr för 1000 kr. Både barn och vuxenkurs.

• Körkurs för rullstolsburna personer. Kursen subventioneras med hjälp av medel från ATG Drömfond.

• Kör och montélicensutbildning med start 7 februari. Denna utbildning körs i samverkan med Hästsportens Folkhögskola.

För att vara kvalificerad att gå utbildningen skall man ha minst ett års vana av snabbjobb med travhästar. Egen häst krävs vid utbildningen.

• Till Start. I år är upplägget lite annorlunda med Till Start.

Coacherna Bosse och Pelle besöker oss som vanligt men utöver det kommer vi erbjuda samkörning samt föreläsningar, en egen Messenger grupp samt fika vid våra träffar.

Priset blir 500 kr/person, resten av kostnaden står Bergsåkers Travbana för och anmälan görs senast 1 februari.

Träffar med Bo Milton och Pelle Eriksson 13 maj samt en träff i höst. Vi bestämmer datum för samkörning vid första träffen.

• Tappskoutbildning. Denna utbildning görs i samverkan med Hästsportens Folkhögskola.

• BE-körkortsutbildning. Utbilningen körs i samverkan med auktoriserad trafikskola.

• Hästmassagekurs. Denna utbildning görs i samverkan med Hästsportens Folkhögskola.

För frågor och anmälan, kontakta Annika Söderholm på annika.soderholm@bergsaker.travsport.se

Publicerad tisdag 9 januari 2024. travskola@bergsaker.travsport.se