Drygt 100 aktiva samlades igår på Bergsåker för att lyssna på Öystein Tjomsland.

Intresset var stort när Öystein Tjomsland igårkväll berättade om sin träningsfilosofi och nyckeln till hans framgångar.

Från Travskolans sida kändes det jättekul att se många befintliga men även gamla elever finnas på plats för att lära sig mera. Tjomsland visade  en ödmjuk nyfikenhet över hur man kan förbättra sin träning, träna optimalt för att få hästen att bli så bra som möjligt. Han berättade om sitt långsiktiga arbete, där han utvärderat mätbara faktorer i träningsresultatet under många år, för att optimera träningen och skapa en faktabank med sina mätresultat.

Som så många andra väldigt framgångsrika travtränare är Öystein intresserad av att hela tiden lära sig mera, vilket är en stor anledning till hans fortsatta framgångar.

Vi är tacksamma för hans engagemang igår, och väntar med spänning på alla nya framgångar - både för honom men även för alla andra som var där och lärde sig mera, och förhoppningsvis fick idéer om sin egen travträning!

Publicerad torsdag 28 september 2023. travskola@bergsaker.travsport.se