Foto: Jenny Renman

Årets travskoleledare 2023 – Alma Oskarsson, Umåker

Det var en populär travskoleledare, duktig pedagog, och väldigt fin kollega som tog hem priset som årets travskoleledare 2023.

Som vanligt så har man kunnat nominera just sin ledare till utmärkelsen och det var många som hade nominerat just Alma för sina insatser på Umåkers travskola under fjolåret.

Bland de fina orden som kom in i nomineringsverktyget så vill vi även lyfta Almas kollega Linneas ord:

– Alma är väldigt noggrann, lämnar inget åt slumpen och har ett högt säkerhetstänk i all sin undervisning vilket jag som ansvarig för utbildningen på Umåker kan känna en otrolig trygghet i. Hon kan undervisa alla ålderskategorier och är alltid nyfiken och mottaglig för att lära sig mer, både om hästar och även om olika typer av människor och deras behov. Jag har följt Alma ända sedan den dagen hon som liten klev in på travskolan och jag hade henne som elev. Det är häftigt att ha fått följa henne från en blyg tjej som knappt hördes till den hon är idag.

Vi på Svensk Travsport gratulerar Alma till ett välförtjänt pris. I utmärkelsen ingår även ett stipendium på 10 000 kronor för förkovran inom yrket. Nedan finns motiveringarna som kommit in bifogade.