Svensk Travsport på plats under Nationaldagsgaloppen

Svensk Travsport kommer att ha ett eget tält under den klassiska Nationaldagsgaloppen på gärdet i Stockholm den 6 juni. Som besökare kan du få reda på fakta om travet men även delta i tävlingar från Solvalla travskola.

Nationaldagsgaloppen är en hästfest mitt i centrala Stockholm. I år är det dags igen för publik att komma nära hästarna och då kommer även vi från Svensk Travsport att vara med som samarbetspartner. Besökare kan under dagen förutom galopptävlingar titta på montélopp, tandemkörning och käpphästrace på banan.

Tillsammans med Solvalla travskola vill vi ha tävling för båda barn och vuxna på plats. Här kan du självklart komma och prata om trav i allmänhet men vi har även mycket information om travskola. Shetlandsponnyn Spotify är också med för att hälsa på.

Välkomna till Svensk Travsport på Nationaldagsgaloppen den 6 juni!

Publicerad torsdag 1 juni 2023.