Ledarstipendiet i Örnsköldsviks kommun tilldelades Erika Lundquist

Kultur- och fritidsnämnden delade ut ett antal stipendier på nationaldagen för förtjänstfulla insatser. Vi är stolta över Erika Lundquist som uppmärksammades på nationaldagen då hon mottog sitt ledarstipendie i Örnsköldsviks kommun.

Erika är till dagligen ledare på Solänget travskola. Vi hänger oss på motiveringen som beskriver Erika som vi alla känner henne. Motiveringen lyder så här: ”Erika erhåller 2023 års ledarstipendium för sitt mångåriga engagemang där många barn och vuxna med hjälp av Erikas kunskap, brinnande engagemang och smittande glädje fått vara deltagare som växer med uppgifterna, har roligt och där många sedan utvecklas till att i sin tur bli duktiga ledare. Erikas roll i utvecklingen av travsporten i Örnsköldsvik bidrar till kommunens ambition att det ska finnas fritidsaktiviteter för alla.”

Stort grattis till stipendiet Erika!

Publicerad torsdag 8 juni 2023.