Examinerade hästskötare trav

Årets hästskötarexamen är avklarad och hela 32 personer kan nu titulera sig examinerad hästskötare trav.

Detta är fördelat på några elever som har gått hästskötarkursen på Wången och gymnasieelever som nu tar studenten från följande gymnasieskolor med inriktning häst/ trav; Axevalla Hästcentrum, Stiernhöksgymnasiet/Rättvik, Wången, Realgymnasiet Spånga/Solvalla, Realgymnasiet Linköping/Mantorp, Uddevalla Gymnasieskola, Malmö Lärlingscenter/Jägersro och Nytorps Hästgymnasium.

Vi vill tacka alla lärare och handledare för en bra dialog, och framför allt alla trevliga elever vill vi önska lycka till i framtiden och vi hoppas att ni väljer travet som er framtida yrkesbana.

Vi vet att många av er redan har ett fast jobb att gå till inom travet så fort ni tagit studenten kommande veckor, och det gör oss väldigt glada.

Våra examinatorer är värda ett varmt tack och nu laddar vi mot 2024 med planering och hopp om många nya hästskötare som ska examineras.

Dessa elever har tagit hästskötarexamen denna vår:

Alinde Henemyr Ida Sonesson Marie Lindström
Alva Bergström Ida-Thèrése Engström Maya Hansen
Anna-Karin Norberg Ingrid Elise Röd Milla Nilsson-Gunroth
Elin Gjerdet Isabell Isaksson Moa Erixon
Elina Andersson Isabelle Källgren Robin Karlsson-Eriksson
Elise Minninger Jenny Gullås Grip Roxanna Khalagi
Ella Halvarsson Joline Kjellstrand Stine L Eriksen
Emelie Eriksson Klara Höglund Tatchino Grönros
Emma Englund Linnea Olsson Tilde Klingström
Eva Holmestig Malte Handfast Victor S Sundgren
Herman Sundbom Marian Müller

Foto: TR Bild

Publicerad måndag 12 juni 2023.