Vi är alla en del för att ta oss framåt! Det har ”Guldgreger” förstått

Travskolorna är en viktig del för att travet ska rekrytera nya aktiva till sporten, det är också så att travskolorna ofta deltar på banornas större tävlingsdagar med olika delar av familjeaktiviteter och så kallade hästnära upplevelser som till exempel tandemkörning.

Och visst känns det väldigt fint när Färjestads kommande sportchef uttrycker travskolans betydelse för banans framtida verksamhet så kraftfullt som Greger Artursson gjorde i TV4 förra helgen.

Greger har erfarenhet från Färjestad men då i en roll som marknadschef, och han låter taggad till att göra fler temadagar och att använda travskolan som den marknadskraft den är.

Vi ser på många håll att marknadsavdelningar och sportcheferna använder de mjuka värden som travskolorna levererar för att nå en större målgrupp och för att rekrytera bredare för framtiden.

Välkommen Greger och lycka till på den nygamla arbetsplatsen i en ny roll.

Publicerad måndag 30 januari 2023.