Foto: Svensk Travsport

Årets travskoleledare 2022 – Karolina Jakobsson

Priset delas i år ut till en av våra mest rutinerade travskoleledare, Karolina Jakobsson. Hon har varit Rättviks travskola trogen i många år och ger energi till alla som möter henne. Karolina är en stabil, empatisk samt väldigt kunnig och pedagogisk person som passar väldigt bra i sin roll. Att hon dessutom hade flest nomineringar av alla med väldigt fina motiveringar gjorde att valet i år föll på denna glädjespridare. Karolina har en fantastisk förmåga att anpassa kursinnehåll och pedagogik efter elevernas förmåga och ser till att alla känner samhörighet.

Priset, förutom äran, är en hjälm samt ett stipendium på 10 000 kronor där stipendiaten tillsammans med Svensk Travsport får välja en utbildning inom områdena ledarskap eller pedagogik.

Här följer några av motiveringarna som kommit in.

"Hade alla barn haft Karolina som ledare så hade antalet ungdomar som mår dåligt eller inte känner sig sedda minskat drastiskt! Just därför, för hennes förmåga att se och lyfta alla runt i kring så vill jag nominera Karolina Jakobsson till årets ledare!"

"Hon är både pedagogisk och påhittig. En riktig idéspruta som gör att det aldrig blir en tråkig stund på travskolan. Hur många skulle till exempel köra ponny ner på stan iklädd en uppblåsbar enhörningsdräkt för att locka fler till travet."

"Med en aldrig sinande energi och fantasi gör hon barnens besök på travskolan till något alldeles extra. Kunnig och lyhörd för varje barn/ungdoms behov. Alla blir sedda och får all hjälp och stöttning man kan tänka sig. För att inte tala om allt kul hon hittar på till alla läger och lovaktiviteter. Hon är guld värd helt enkelt."

"Ingen lektion är den andra lik och hon brinner för att se eleverna utvecklas! Hon är en sann ledare och förebild för både elever och de som får äran att jobbar med henne!"

Svensk Travsport vill tacka för det fantastiska arbetet Karolina lägger ner och gratulerar till utmärkelsen.

Publicerad måndag 23 januari 2023.