Upplev Trav på Solänget Travskola

Svensk Travsport vill tillsammans med några av landets travskolor erbjuda barn och unga en hästnära upplevelse på deras lokala travskola. Genom projektet Upplev Trav vill vi ge så många barn och unga som möjligt runt om i landet en inblick i travlivet, hästarna i stallet, körning, ridning med mera. För många blir det kanske allra första mötet med hästar och en upplevelse för livet. Nu är det tid för att besöka Solänget Travskola, är du med?

Under några timmar får de besökande insyn i travets grundläggande sidor igenom hästarna i stallet, körning och ridning i travskolans stall. Här får man ta del av vilken glädje det innebär att umgås med hästar under säkra och ordnade förhållanden. Det kommer att ges möjlighet för alla barn att klappa och komma nära hästarna, det kommer även att finnas möjlighet att få prova på ridning och/eller körning. På travskolan finns trevlig och kompetent personal som är vana att ta hand om grupper med barn och hästar, så du som förälder behöver inte ha någon hästvana sedan tidigare.

Vi ser fram emot att få bjuda just er på en upplevelse på  travskolan. Besök Solänget Travskola 6 maj kl. 11:00.

Hoppas att vi ses på travskolan!

Om ni skulle ha några frågor eller funderingar är det bara att höra av er till Kristine Bö (kristine.bo@travsport.se)

Upplev Trav inleddes 2023 och är ett samarbetsprojekt med travskolorna. Projektet finansieras med medel från HUS (Hästsportens Ungdomssatsning). Syftet är att låta barn som annars inte kommer i kontakt med hästar få en positiv upplevelse av hästar på travskolan.

Publicerad onsdag 19 april 2023.