Foto: Hästnet

Missa inte ”Pontus på travskolan”

Svensk Travsport gör i samarbete med Hästnet just nu en serie i sociala medier där fälttävlansryttaren och Youtube-profilen Pontus Hugosson får stifta bekantskap med travsporten i stort och travskolan i synnerhet.

Pontus Hugosson är en välkänd profil inom ridsporten, både för sin Youtube-kanal där han bjuder på såväl roliga klipp och sketcher som videor på när han testar andra delar av hästsporten. Många kanske även känner igen honom och hans minishettis Katitzi som var med i tv-programmet Talang.

Tillsammans med Hästnet har Svensk Travsport bjudit in Pontus till travskolan. I serien, som publiceras i våra sociala medier, får han börja från början med att köra ponny för att sedan gå upp på stor häst och slutligen testa monté. Kanske kan vi värva över honom till travsporten!

Håll utkik i våra sociala medier för att se hur det går för Pontus.

Travskola.ses Instagram

Publicerad tisdag 22 november 2022.