Vem är Årets travskoleledare 2022

Har du Sveriges bästa travskoleledare? En fantastisk pedagog, genomklok hästmänniska och en klippa som gör din tid i stallet till veckans höjdpunkt? Då ska du nominera den till Årets travskoleledare nu!

En bra travskoleledare gör det krångliga och svåra enkelt och får dig att utvecklas på dina villkor. En bra travskoleledare väcker lust, lyfter eleverna och gör din stund i stallet till veckans bästa.
Har du Sveriges bästa travskoleledare? Nu kan du nominera honom eller henne till Årets travskoleledare 2022.

Den travskoleledare som juryn tilldelar utmärkelsen får också ett utbildningsstipendium på 10 000 kr för vidare förkovran inom ledarskap och pedagogik.

Utmärkelsen delas ut i början av 2023 och presenteras på travskola.se, travsport.se samt på sociala medier.

Årets ledare 2021 blev Emilia Hiltula på Solvalla travskola.

Så här nominerar du
Du nominerar din/dina unga förebilder i formuläret nedan. Vi behöver din nominering senast den 19 december.

Om du har frågor, kontakta Lisabeth Svensson.

Kriterier

• Vara ledare i någon av travskolorna som är kvalitetssäkrade enligt Svensk Travsports kvalitetssäkring.
  • Årets travskoleledare står för god hästhållning och hästvälfärd.
  • Vara en person som brinner för att utveckla och engagera andra.
  • Årets travskoleledare har sunda värderingar, står för jämlikhet och inkludering samt motarbetar aktivt alla former av mobbing och trakasserier.
  • Travskoleledaren ska också arbeta efter Svensk Travsports värdegrund.

Nominera till Årets travskoleledare 2023

Tack för din nominering! Vid frågor, kontakta Annette Jansson (annette.jansson@travsport.se)

Publicerad måndag 21 november 2022.