Elitloppet startar på travskolan – öppet hus runt om landet

Det är många inom travet som har en dröm om att nå Elitloppet och visa upp sig med de bästa av de bästa. Och vägen till toppen börjar på travskolan. Det är på travskolan de första stegen tas, för att uppleva trav och lära sig allt inom sporten från grunden.

Det är här som framtidens stjärnor skapas. Och det finns en kurs för alla - från nybörjare till dig som vill bygga vidare och ta tävlingslicens. På travskolan möts alla åldrar, det är en välkomnande miljö för såväl unga och äldre som för dig mitt i livet.

Under några veckor fram till Elitloppet kommer travskolor runt om i Sverige att ha öppet hus och ta emot anmälningar till travskolan. Ett perfekt tillfälle att komma till travskolan, träffa hästar och ponnyer, och känna på hur det är i stallet. Du hittar schemat här under. Hitta din travskola och bli inspirerad av travsporten du också!

Datum Bana* Bana*  Bana* Bana*
20-apr Visby
28-apr Vaggeryd
01-maj Örebro
04-maj Eskilstuna Skellefteå
09-maj Romme Rättvik Jägersro
11-maj Umåker
18-maj Kalmar Axevalla Gävle Solänget
19-maj Solvalla
24-maj Mantorp

*Med reservation för ändringar. Flera travskolor kan tillkomma.